Advertisements

Sådan her fungerer søgning på Facebook

I modsætning til andre søgemaskiner som Google eller Bing, kan man som digital annoncør ikke påvirke resultaterne på Facebooks søgesider. Men der findes selvfølgelig en bagvedliggende agenda og den handler om engagement.

Faktorer som påvirker søgeresultaterne på Facebook baseres på brugernes tilkendegivelser. Fra at dele indlæg med sine venner, sider de følger, grupper som de er medlemmer af, events som de deltager i og andet indhold som får dem til at interagere med platformen. Søgningen påvirkes endda af deres egen profilinformation, såsom alder, køn, sted, steder de er tagget og tidligere søgninger.

Med andre ord rankes virksomheder i Facebooksøgning efter brugernes aktivitet.

I henhold til tidligere udsagn påvirkes søgningerne på Facebook af udenforstående faktorer eller søgninger som brugeren har foretaget på andre platforme. Ifølge Facebook stemmer dette dog ikke overens med sandheden. Det er kun de aktiviteter som brugeren har foretaget på Facebooks egne apps eller tjenester, der påvirker deres ranking.

Sådan rankes på Facebooks søgeliste

For at opnå en høj ranking på Facebooks søgeliste må virksomheder være engagerede, skabe aktivitet og få brugerne til at interagere. Tid på platformen og aktivitet er ganske enkelt nøglefaktorer og desto mere din virksomhed kan bidrage med dette jo højere rankes du. Når det lykkes dig at få en bruger engageret så deler denne sine aktiviteter med sine venner og så løftes din virksomhed højere op i søgeresultaterne hos disse brugere. På Facebook handler søgning om brugeren og alt det der foregår rundt om denne.

Der findes med andre ord ingen små tricks, som gør, at du kan få en højere ranking end dine konkurrenter. Du skal mestre engageret indhold, for det er der nøglen ligger til succes inden for Facebook søgning.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Snart begynder Google at blokere annoncer