Advertisements

CES2019: Apple og Samsung i samarbejde

Ved CES2019 i Las Vegas præsenterede Samsung Electronics CO., Ltd.udover nyheder om deres kerneprodukter, og nyt om deres virutelle-assisttent Bixby der nu bliver en skalerbar åben AI-platform, som vil være tilgængelig for flere smart-produkter. Det betyder blandt andet, at Bixby vil være tilgængelig i Samsungs 2019 QLED-modeller og premium-tv, samt i smartprodukter som køleskabe, vaskemaskiner, mobiler og AI-højttalere. Derudover udvides Bixby til et nyt digitalt cockpit til biler.

I forhold til Apple er de to benhårde konkurrenter fra mobilmarkedet trods alt blevet enige om et samarbejde på TV-siden  – blandt andet med en app der giver forbrugerne mulighed for få adgang til iTunes Movies samtidig med, at Apple AirPlay 2 understøttes.

Samsung fejrer deres 50-års jubilæum, og i de sidste fem årtier har vi været dedikeret til at levere meningsfulde innovationer til forbrugere over hele verden. Vi tager nu det næste skridt i retning af at gøre vores vision om det opkoblede liv til virkelighed, siger HS Kim, præsident for Consumer Electronics Division, Samsung Electronics.

Bandt hjemmeelektronik-produkterne har Samsung opdateret Family Hub til at blive mere intuitiv og intelligent. Med Bixbys stemmestyring kan du blandt andet tænde ovnen, søge efter opskrifter eller tilføje indkøb til din indkøbsseddel. Bixby-funktionen vil også være tilgængelig for de tidligere versioner af Family Hub gennem en automatisk opdatering.

Samsung præsenterede også sin seneste udvikling i samarbejde med HARMAN, et nyt digitalt cockpit som tilbyder en forbedret onlineoplevelse i bilen, der fokuserer på personlig tilpasning og sikkerhed.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Facebook forsøger at nå teenagerne med LOL