Advertisements
We are closed!

Facebook forsøger at nå teenagerne med LOL

Facebook udvikler en ny platform, som de kalder LOL. Målet er at nå ud til teenagerne, som forlader Facebook i stigende grad.

Platformen har været under udvikling i et par måneder og vil have video, korte klip (tænk GIF) og andre sjove ting, som nu onkler og tanter på Facebook tænker, at teenagere vil have. For ikke at ramme helt ved siden af målet har man valgt at afprøve alle funktioner med elever på et gymnasium.

Indtil videre har Facebook ikke besluttet om LOL skal blive sin helt egen ting eller en del af Facebook.

“Brugerne kan også uploade og dele deres eget indhold, samt dele videoer med andre brugere. Produktet er blevet omtalt som en “meme discovery” app, men rapporten henviser til kilder, der beskriver LOL som “cringey”, og nogle gange viser gammelt indhold. Selvfølgelig skal virksomheden også finde ud af, hvordan man kan overvinde sit ry blandt teenbrugere, der stort set flygtede Facebook, efter at forældre og bedsteforældre begyndte at bruge det, “skriver Slashgear med en vis logik.

Hvis Facebook lykkes med at tiltrække og fastholde teenagere, vil marketingfolk over hele verden kunne glæde sig. Tænk på at kunne markedsføre til teenagere på samme vilkår som de voksne.

Men måske selve funktionen ender med at fortjene kommentaren LOL.

Advertisements