Advertisements

Her er de nye nøgletrends i Google Ads 2019

Udviklingen i søgeordsmarkedsføring ændres fra år til år. Vi har her samlet det vigtigste, du skal holde øje med i 2019.

Søgeords-marketing (SEM) har i de sidste ti år været et af de vigtigste værktøjer til erhvervslivet. Men i dag er det ikke nok bare at oprette en simpel annonce til at drive trafik til deres hjemmeside. Søgningen er meget mere kompleks end det.

Men hvordan opbygger man en vellykket SEM-kampagne 2019? Her er nogle af de muligheder og udfordringer, vi kan forvente af Google-annoncer i år.

Højere efterspørgsel efter kvalitet

Kvalitetsindhold er vigtigere end nogensinde i 2019. Google vil belønne kampagner af høj kvalitet ved at give bedre placeringer, og det kan også resultere i lavere pris pr. Klik (CPC) for annoncøren.

CPC’er er højere end nogensinde før

En kombination af øget konkurrence og bedre kvalitet af annoncerne har betydet, at CPC er steget. For nogle søgeord er prisen på CPC blevet fordoblet i løbet af de sidste fire år.

LÆS OGSÅ: Google vil snart begynde at blokere annoncer

Stemmestyrede søgninger ændrer søgeordene

Voice-kontrollerede søgninger har eksisteret i mange år, og nogle af de virksomheder, der har gjort store investeringer på området, er Amazon, Google og Apple. Brugere vælger at gøre deres søgninger i større grad gennem taletjenester som Siri eller OK Google. Denne tendens vil helt sikkert ændre søgeordene, da flere og flere ord bruges i hver søgning. Det kan derfor være værd at investere i lidt længere søgeord og tilbyde svar på spørgsmål i dine annoncer.

Målgruppen skal defineres

Hvis du ikke har en klar målgruppe, er der stor risiko for, at brugeren klikker på din annonce, men hurtigt beslutter at du ikke tilbyder noget interessant. Det betyder, at du ikke kun spilder dine penge, men også får en lavere reklameplacering. For at opnå de bedste resultater skal du målrette mod en mere snæver målgruppe.

Brugeradfærd bliver stadig vigtigere

Hvordan brugeren interagerer med annoncen påvirker ikke kun søgeresultaterne på Google, men også Google-annoncekampagnen. Hvis en potentiel kunde klikker på linket i annoncen for at gå til dit websted, men derefter forlader det, fordi du ikke har det, kunden ledte efter, kunne dette påvirke din placering på Google negativt.

Remarketing vinder tilbage kunder

Vi kan antage, at en potentiel kunde, der klikker på din annonce, har en eller anden interesse i, hvad du tilbyder. Men det er ikke sikkert, at kunden vælger at købe noget fra dig lige da. Løsningen er remarketing. Ved hjælp af remarketing hjælper Google Adsense med at huske dit produkt og hjælper dig med at få flere kunder og højere salgsindtægter.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Infograf: Dette sker på internettet hvert minut