Advertisements

Investeringer i søgning og sociale medier forventes at stige i løbet af året

En ny rapport spår at medieagenturer vil opleve øgede investeringer i søgning og sociale medier i 2019.

Google, Youtube, Facebook / Instagram, Amazon og Linkedin vil modtage klart de fleste annoncepenge i løbet af året. Mere end halvdelen af ​​mediebureauerne forventes at øge deres investeringer i disse fem aktører.

Facebook har en todelt rolle, da flere forventer at reducere deres investeringer (17%), mens andre forventer at øge deres investeringer (67%). Årsagerne til nedgangen, blandt dem der forventer at reducere deres investeringer, er typisk de skandaler om Facebook, der har været i pressen.

På godt og ondt (hvis man nu er Facebook), ser mediebureauerne efter andre muligheder til at placere annoncerne og få den samme effekt. Derfor er andre platforme som Amazon og LinkedIn begyndt at optræde hyppigere i planlægningsdiskussionerne.

60 procent forventes at øge deres investeringer hos Amazon og 52 procent hos LinkedIn. Begge platforme har investeret meget i nye funktioner til målgruppekontrol og effektmålinger.

Andre platforme til at holde øje med er Reddit og Quora, som begge investerer i at blive den nye favorit hos mediebureauerne.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Fremtiden er ankommet: Din næste bilsælger er en robot