Advertisements
We are closed!

Investeringer i søgning og sociale medier forventes at stige i løbet af året

En ny rapport spår at medieagenturer vil opleve øgede investeringer i søgning og sociale medier i 2019.

Google, Youtube, Facebook / Instagram, Amazon og Linkedin vil modtage klart de fleste annoncepenge i løbet af året. Mere end halvdelen af ​​mediebureauerne forventes at øge deres investeringer i disse fem aktører.

Facebook har en todelt rolle, da flere forventer at reducere deres investeringer (17%), mens andre forventer at øge deres investeringer (67%). Årsagerne til nedgangen, blandt dem der forventer at reducere deres investeringer, er typisk de skandaler om Facebook, der har været i pressen.

På godt og ondt (hvis man nu er Facebook), ser mediebureauerne efter andre muligheder til at placere annoncerne og få den samme effekt. Derfor er andre platforme som Amazon og LinkedIn begyndt at optræde hyppigere i planlægningsdiskussionerne.

60 procent forventes at øge deres investeringer hos Amazon og 52 procent hos LinkedIn. Begge platforme har investeret meget i nye funktioner til målgruppekontrol og effektmålinger.

Andre platforme til at holde øje med er Reddit og Quora, som begge investerer i at blive den nye favorit hos mediebureauerne.

Advertisements