Advertisements

Sådan forbedrer du nemt jeres SEO med interne og eksterne links

En af de bedste måder at SEO-optimere et websted er at inkludere eksterne- og interne links i forhold til blogindlæg.

Hvad er eksterne og interne links?

Når I bruger links i jeres blogindlæg, viser I at jeres indhold er troværdigt, samtidig med at der skabes merværdi for jeres læsere. Ved at linke til andre blogindlæg, der indeholder relevante oplysninger om emnet, hjælper I læseren til at bevæge sig hurtigt og problemfrit til det afsnit, de er interesseret i.

Hvad er et eksternt link?

Et eksternt link er, når I linker, hvilket skaber et hyperlink til et andet websted. Brug af eksterne links er ideel, når I f.eks. henviser til en rapport eller beskriver en tjeneste eller et produkt. På den måde giver I læseren nyttige og relevante oplysninger.

Hvad er et internt link?

Et internt link er, når I linker til en anden side på jeres eget websted. For eksempel, hvis I vil have læseren til at kontakte jer eller læse mere om jeres tjenester. Sørg for, at ankerteksten, dvs. den tekst, der er linket og klikbar, svarer til, hvad linket indeholder. Derefter hjælper I både læseren og søgemaskiner som Google med forstå, hvad det handler om. Undgå at skrive blide ankertekster som “klik her”.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Foto: Unsplash
Online fuskere elsker julen