Advertisements

IAB udgiver opdateret vejledning til TCF

IAB Europe har sammen med IAB Tech Lab udviklet nye retningslinjer for dets gennemsigtigheds- og samtykkeramme. Så hvordan man kommunikerer med besøgende på deres web for at holde styr på GDPR og ePrivacy.

Idéen bag IABs bestræbelser er, at du som webstedsejer bør følge en vejledning, der sikrer, at du bliver på højre side af GDPR og ePrivacy. Og som du sikkert allerede ved, at være på den forkerte side, kan være ekstremt dyrt.

Nu er Transparency & Consent Framework 2.0 ud for at blive gennemgået af alle – webstedsejere, annoncører, adtech og andre, der er berørt af GDPR og ePrivacy.

Ændringer i TCF v2.0:

  • Extending the original purposes for processing personal data from five to twelve to provide more in-depth context.
  • Users’ ability to expressly indicate the “right to object” to a vendor collecting and processing their data.
  • Increased control in consenting to data processing, and how the vendors might use the data (including precise geolocation data).
Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Google sniger reklamer ind i deres Assistant