Advertisements

Derfor efterlader så mange kunder deres indkøbskurv online

Virksomheden iAdvize har undersøgt, hvorfor forbrugerne forlader deres indkøbskurv online, inden de gennemførte deres køb.

Det viser blandt andet, at 83 procent gør det, fordi de simpelthen bliver overvældet af alle de mulige valg.

Desuden siger 58 procent af deltagerne i undersøgelsen, at der ikke var tilstrækkelig information til at hjælpe dem med hvad de skulle. Mere end halvdelen (55 procent) siger også, at frygt for at træffe det rigtige valg af eller anden grund fik dem til ikke at gennemføre deres køb.

Hvad kan e-handlende gøre for at få forbrugerne til at bruge mere? 52 procent af deltagerne i undersøgelsen mener, at bedre forslag, vejledning og produktinformation ville få dem til at købe mere. De foretrækker også chatbots og live chat i stedet for at tale med kundeservice på telefonen.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Ti sjove og måske uventede logo-hemmeligheder