Advertisements

Salesforce lancerer den første low-code blockchain platform til CRM

Sammen med Salesforce Lightning og open source fra Hyperledger Foundation kan organisationer nu implementere blockchain applikationer uden at skrive deres egen kode.

Arizona State University, Caesars Entertainment, IQVIA og S & P Global Ratings er de første virksomheder, der bruger Salesforce Blockchain

Salesforce har netop lanceret Salesforce Blockchain, en deklarativ blockchainplatform, der giver virksomheder og organisationer mulighed for sikkert at dele data og samarbejde på tværs af partnernetværk. Salesforce Blockchain integreres direkte med CRM og giver organisationer mulighed for at levere nye forretningsmodeller, der involverer troværdighed, gennemsigtighed og sporbarhed ved hver kundeinteraktion. Dette annoncerede Salesforce på TrailheaDX, Salesforces årlige udviklerkonference.

Salesforce Blockchain er en deklarativ blockchain-platform, der er dybt integreret med CRM. Med Salesforce Blockchain kan virksomheder hurtigt og nemt lancere blockchain-software. De kan let opbygge og vedligeholde bl.a. blockchain-netværk og blockchain-software.

Platformen er baseret på open source software fra Hyperledger Foundation og er skræddersyet til Salesforce Lightning, som gør det muligt for virksomheder, der bruger Salesforce Blockchain, transparent at dele data med partnerfirmaer og tredjepartsvirksomheder.

Blockchain Builder

Giver virksomheder mulighed for nemt at opbygge og vedligeholde blockchain-netværk, blockchain-software og smarte kontrakter – unikke for hver virksomhed – ved hjælp af Salesforces kraftfulde, low code funktioner. Med Blockchain Builder kan kunder oprette og dele blokobjekter i samme proces som CRM-dataobjekter – med museklik i stedet for kode.

Blockchain Connect

Gør blockchain-data tilgængelig via indbygget integration med Salesforce platformen, herunder Sales Cloud, Service Cloud og Marketing Cloud. Blockchain Connect gør det muligt for virksomheder at tilføje komplekse blockchain-data som et nyt lag ud over eksisterende arbejdsgange, såsom søgestreng og automatiserede processer. Derudover kan virksomheder nu køre Einstein-powered kraftfulde AI-algoritmer, der integrerer blockchain-data i salgsprognoser, forudsigelser og meget mere.

Blockchain Engage

Sænker tærsklen for partnerfirmaer, distributører og mellemled, der bruger Salesforce Blockchain. Med et intuitivt “engagement-layer” kan virksomheden downloade API’er, færdige apps og integrere eksisterende blockchains til at oprette trust networks, som partnere kan tilslutte sig gennem en simpel godkendelse.

Salesforce Blockchain implementeres i øjeblikket af en række partnere og forventes at være bredt tilgængelig inden 2020.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Forbrugerne er mere modtagelige over for annoncer inden sengetid