Advertisements

Giganterne tager næsten halvdelen af ​​reklamebudget

Markedsførere bruger næsten halvdelen af ​​deres annoncebudget på giganterne Google, Facebook og Amazon, viser en ny undersøgelse.

Lawless Research and Factual har undersøgt, effekten af giganterne Google, Facebook og Amazon som marketing-kraftcentre. Undersøgelsen viser, at respondenterne (700) i gennemsnit bruger 43 procent af deres reklamebudget på disse platforme – og 63 procent siger, at de vil have andre muligheder.

I USA er Amazon den tredjestørste reklameplatform, og mange marketingfolk planlægger at bruge endnu mere på e-handelsgiganten. Men det meste af kagen går stadig til Google og Facebook.

Leder du også efter andre muligheder?

Flertallet af respondenterne (ca. 65 procent) siger, at de søger andre muligheder for deres annonceringsinvesteringer. Når de blev spurgt om hvilke muligheder de overvejede, pegede de ironisk nok på YouTube (ejet af Google), Instagram (ejet af Facebook) og Twitch (ejet af Amazon).

Rapporten viser også, at næsten to tredjedele (66 procent) af alle marketingfolk er bekymrede for, at giganterne begrænser deres reklamemuligheder.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Nyt gør-det-selv værktøj fra analysefirmaet KANTAR