Advertisements
Foto: Shutterstock

Youtube vil ikke lade Instagram dominere sociale indkøb

Instagram ønsker at være verdens største sociale indkøbsplatform. Men Youtube har til hensigt at kontrollere og forsøge at tage deres aktier.

En af de mest populære kategorier på Youtube er makeup og her har Youtube til hensigt at lade seeren teste den makeup, som influencen snakker om i klippet. For at gøre dette, kræver det AR-teknologi, der næsten giver dig mulighed for at prøve produktet. Tjenesten hedder Beauty Try-On.

Visionen er, at du tjekker et klip, hvor en influencer eller et brand introducerer en ny makeup. Du kan samtidig anvende sminke på dit eget ansigt, mens du ser selve klippet. Hvis du kan lide hvad du ser, skal du kunne købe makeup.

Dette er gjort, så skærmen er opdelt i to firkanter, hvor du selv er synlig i et og klip i den anden. Der er en palette, børster og andre ting, hvor du kan vælge og anvende.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Om to år er mere end halvdelen digitalt