Advertisements

Internet giganter danner en global alliance med fokus på Brand Safety

Flere af de største aktører inden for onlineannoncering har slået sig sammen for at danne en global alliance, der håndterer såkaldt Brand Safety – Global Alliance for Responsible Media.

Alliancen er blevet kaldt Global Alliance for Responsible Media og omfatter annoncører som Adidas, Bayer, General Mills, Mondelēz International, NBCUniversal, Nestlé, Procter & Gamble og Unilever. Mediebureauer som Dentsu, GroupM, IPG, Publicis Media og Omnicom Media Group har også været med. Blandt internetgigantene finder vi Facebook, Google / YouTube, Teads, TRUSTX, Twitter, Unruly og Verizon Media samt interesseorganisationer som Interactive Advertising Bureau.

Målet er at skabe et bedre og sikrere miljø for mærker, der ses online. At skabe tillid til netværket som en annonceringskanal og få flere mennesker til at vælge netværket.

Skrækscenarierne der fik alle til at hoppe ind i alliancen, omhandler naturligvis skandalerne med Youtube og andre mere og mindre kendte eksempler.

I World Federation of Advertisers kan du læse mere om, hvad alliancen skal gøre.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
4 trends vil præge detailhandelen i 2019