Advertisements

Om to år er mere end halvdelen digitalt

I 2021 vil mere end halvdelen af ​​alle reklameinvesteringer være digitale.

Ifølge en prognose fra Zenith, som er en del af Publicis Media, vil mere end halvdelen af ​​alle reklameinvesteringer blive digitale. Øverst på listen er online video og sociale medier, der også vil gavne mest af 5G.

Google og Facebook vil spise det meste af kagen, og det stigende valg af digitale kanaler, gør kun giganterne større og større. Indtil videre kan ingen konkurrere, hverken lokalt eller internationalt.

Det punkt, hvor reklame på internettet overstiger 50% af den globale adspend, har nærmer sig i nogen tid, men det er første gang det fremgår af prognoserne. Imidlertid vil 2021 også være det første år med encifret internet adspend vækst siden 2001, året med dotcom bubble burst, kommenterer Zenith.

TV vil blive hårdest ramt af denne ændring sammen med Print. Reklame på tv vil falde fra 30,8 til 26,5 procent i 2021. Imidlertid kan tabet accelereres, når flere og flere medier opdager, at de kan lancere deres egne tv-initiativer, som FIFA blandt andet agter at gøre.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Facebook forsøger at nå teenagerne med LOL