Advertisements

Chrome’s indbyggede annonceblokker bliver nu global

Det var allerede sidste år, at Google introducerede ad blokering for, hvad de kalder “irriterende” annoncer. Med en markedsandel for Chrome på over 65 procent har det fået stor betydning.

For det første fik USA og Europa annonceblokering og nu er det rullet ud til resten af ​​verden.

Dybest set er det IABs koalition for bedre annoncer, der har indflydelse på beslutningen og de giver også standarden for hvilke annoncer der kan vises, og hvilke der er blokeret. Google er medlem af IAB.

Når Chrome blokerer en annonce, vises en meddelelse, der angiver, at annoncen er blevet fjernet, men brugeren kan derefter vælge at vise den.

Google har også indført en regel i Chrome, der automatisk blokerer for tunge annoncer eller annoncer, der optager for mange ressourcer. Funktionen kaldes Heavy Ad Intervention og i stedet for annoncen vises, “Dette bruges for mange ressourcer til din enhed, så Chrome fjernede det”, skriver Bleeping Computer.

Her er en video, der forklarer mere:

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Om to år er mere end halvdelen digitalt