Advertisements
We are closed!

Chrome’s indbyggede annonceblokker bliver nu global

Det var allerede sidste år, at Google introducerede ad blokering for, hvad de kalder “irriterende” annoncer. Med en markedsandel for Chrome på over 65 procent har det fået stor betydning.

For det første fik USA og Europa annonceblokering og nu er det rullet ud til resten af ​​verden.

Dybest set er det IABs koalition for bedre annoncer, der har indflydelse på beslutningen og de giver også standarden for hvilke annoncer der kan vises, og hvilke der er blokeret. Google er medlem af IAB.

Når Chrome blokerer en annonce, vises en meddelelse, der angiver, at annoncen er blevet fjernet, men brugeren kan derefter vælge at vise den.

Google har også indført en regel i Chrome, der automatisk blokerer for tunge annoncer eller annoncer, der optager for mange ressourcer. Funktionen kaldes Heavy Ad Intervention og i stedet for annoncen vises, “Dette bruges for mange ressourcer til din enhed, så Chrome fjernede det”, skriver Bleeping Computer.

Her er en video, der forklarer mere:

Advertisements