Advertisements

Tid til forandring: Tid er den afgørende faktor i virksomhedens opstartsfase

Hvornår var sidste gang du arbejdede i weekenden? Hvis du er ejer af en lille eller mellemstor virksomhed, er chancerne for, at det er sket for nylig, ret stor. Faktisk siger kun 17% af startup- og SMV-ejere, at de aldrig arbejder i weekenderne.

Manglende tid er aktuelt en af ​​de største udfordringer for små virksomheder. Små virksomheder har i sagens natur færre medarbejdere til at håndtere administration, it, økonomistyring og rekrutteringskrav. At håndtere disse forretningsområder kan tage værdifuld tid væk fra at servicere eller finde kunder, og det kan alvorligt hæmme både arbejdsforhold og virksomhedsvækst.

Derfor har vi spurgt 2.200 SMV-ejere i EMEA for at forstå faktorerne bag den manglende tid, hvordan manglen på tid påvirker ydeevnen – og hvordan små virksomheder kan finde de ekstra minutter og timer, de har brug for. Vi har brug for disse virksomheder til at være disruptors, innovatører, og til at opdage den “næste store ting” – men de har brug for tid og plads til at kunne gøre det.

Lange timer, der kompromitterer forretningsresultater og medarbejdernes velvære

Ved første øjekast synes arbejdstiden for små og mellemstore virksomhedsejere tæt på det klassiske gennemsnit for fuldtidsansatte, 31-40 timer om ugen. Men grav lidt dybere, og det viser sig at det helt klart er normen – ikke undtagelsen – at arbejde uden for de “typiske” arbejdstimer.

Meget få SMV-ejere arbejder aldrig på helligdage (26%), deres årlige ferie (25%) eller religiøse helligdage (24%). Og selvom tre femtedele (60%) var motiveret af en bedre balance mellem arbejde og liv, da de startede deres forretning, er det ofte ikke virkeligheden længere henne i forløbet.

En tredjedel (37%) indrømmer en “jag og hastværk” kultur, der ødelægger både forretningsresultater og medarbejdernes velbefindende. Fra et forretnings-synspunkt siger to femtedele (40%), at manglende tid har kostet deres virksomhed penge eller ny forretning.

Men måske endnu mere alarmerende siger næsten halvdelen (47%) af SMV-lederne, at manglende tid har en negativ indvirkning på deres eller deres medarbejderes helbred- og en ud af fire (26%) har set medarbejdere have fravær på grund af dårligt mentalt helbred.

Find de ekstra minutter og timer, som SMV’erne har brug for

At finde nye kunder og håndtere dem der er, er afgørende for at vækste, både som lille og mellemstor virksomhed, især med kundeforventninger der er højere end nogensinde. Men SMV’ernes tid går ofte tabt på andre, mindre værdifulde opgaver. Halvdelen af ​​SMV-ledere siger, at administration er den største tidsrøver i virksomheden.

Heldigvis mener SMV-ejere, at teknologi kan hjælpe dem med at finde de ekstra minutter og timer, der vil gøre en reel forskel. Halvdelen siger, at takket være teknologien er medarbejderne allerede blevet mere produktive, end de var for to år siden, mens 54% siger, at nye teknologier vil spare virksomheden mere tid i fremtiden.

Teknologi kan hjælpe SMV’erne med at fokusere deres tid effektivt ved at:

  • Automatiserende salgsadministrator for at frigive mere tid til at sælge
  • Strømline gentagne opgaver og dataindtastning
  • Sortering og administration af kundeforespørgsler for at forbedre kundeservice

Mindre virksomheder er ofte mere tidspressede end deres større rivaler, hvilket betyder, at det er afgørende, at tiden bruges på den rigtige måde. Teknologi kan hjælpe SMV’er med at fokusere på, hvad der betyder noget, for at forbedre deres forretningsresultater og arbejdsliv.

Læs mere om, hvordan teknologi kan spare din virksomhed værdifuld tid i vores #TimetoTransformreport. https://www.salesforce.com/uk/campaign/time-to-transform/)

Af: Michael Zink, VP Nordics, Salesforce

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Nu bliver Google Ad Exchange kigget efter i forhold til GDPR