Advertisements

Etik, loyalitetsprogrammer og limited editions lokker kunderne til

Den spritnye Salesforce Connected Shopper Report viser at dagens forbrugere konstant sammenligner forskellige detailhandlere, brands og e-handelsplatforme for at beslutte, hvad de skal købe.

Globalt set falder valget dog oftest på e-handelsplatforme som Amazon og eBay, der udgør næsten halvdelen af ​​alle køb (47 procent), mens detailhandlere tegner sig for 26 procent og brands 18 procent. I de nordiske lande vælger forbrugere primært at købe hos detailhandlere (35 procent), efterfulgt af e-handelsplatforme (31 procent) og / eller direkte fra brandet (23 procent).

Men at tiltrække forbrugere og få deres loyalitet kræver mere end blot at være tilgængelig i alle kanaler. Rapporten viser blandt andet, at otte ud af ti forbrugere er mere tilbøjelige til at købe fra brands, med gode loyalitetsprogrammer.

Ud over loyalitetsprogrammer er produkter i limited edition og eksklusive shoppingbegivenheder noget, der appellerer til forbrugerne, især de yngre målgrupper. For eksempel er Generation Z mere tilbøjelige (72 procent) til at købe fra et brand, der tilbyder eksklusive produkter i begrænset udgave.

Etik påvirker også i stigende grad forbrugernes shopping. Så mange som 60 procent af de nordiske forbrugere interesserer sig i dag mere for bæredygtighed, og at virksomhederne har en etisk forretningsmodel, end de gjorde for et år siden.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Nike køber analyseselskab for at holde sig et skridt foran