Advertisements

Ipsos vinder verdens største online målekontrakt – UKOM

Hvem der bliver leverandør for UKOM er altid spændende, da kontrakten er en af ​​verdens største online-målingstjenester.

UKOM, der står for UK Online måling, er standarden for alle onlinemålinger i Storbritannien og betragtes som en af ​​verdens største og fremste med hensyn til både vision og teknologi. Efter en lang indkøbsproces gik kontrakten til Ipsos.

Tidligere havde Sverige en standard via KIA-indekset, men Sveriges Annoncører valgte at sælge til Kantar Sifo, som nu fremstiller sin egen ting.

Comscore er ansvarlig for målingerne, indtil Ipsos overtager, der starter i januar 2021.

Målingerne med Ipsos rapporterer daglige tal, uge, tid pr. Dag og måned på tværs af flere målgrupper end før. Målingerne vil også omfatte onlinekampagner samt smart TV, streaming og podcasts. For at opnå dette bruger Ipsos MediaCell Passive Meter, både på stationære og mobile enheder. Mere end 10.000 engelske husstande vil blive brugt i undersøgelserne. Her har vi samlet al information om målingerne.

We recognise a growing desire from publishers, agencies and marketers for a more joined-up view of online audiences in the UK. What set the Ipsos approach apart was its single-source approach to building, via rigorous Establishment Survey, a high-quality panel of 10,000 consumers willing to participate in research and install meters on multiple devices, beretter Ian Dowds fra UKOM.

Målingerne, der skal baseres på individet og ikke på enheder eller browsere, er en stor ting i målingerne. Dette er første gang, du ser på hele måleproblemet på denne måde.

We are very excited to have the opportunity to work with the industry to build a measurement system that sets the global benchmark for understanding online audience behaviour, both now and in the future, udtaler Liz Landy fra Ipsos.

Ipsos er nu frontløber i forskningsverdenen med hensyn til teknologi og metode. De bliver de største! Tidligere blev Ipsos.Digital lanceret, og nu er det hjemsted for UKOM-kontrakten. Det vil være meget interessant at se, hvordan Kantar og Nielsen reagerer på dette angreb. Jeg tror, ​​Kantar køber Cint, og Nielsen trækker i den digitale håndbremse og sætter alt på tv.

Hvad tror du?

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Sådan får du dine videoer til at rangere højere