Advertisements

Adobe åbner sin kunderejse-platform i skyen

Adobe annoncerer, at Adobe Experience Manager nu bliver tilgængelig som en cloud service og dermed en del af Adobe Experience Cloud. Det gør det lettere for marketingfolk og udviklere at udrulle nyt indhold på tværs af digitale platforme og hurtigt tilbyde omnichannel-løsninger til både B2C- og B2B-virksomheder.

I dag er de fleste virksomheder nødt til at være digitale, og mange er på jagt efter den helt rette løsning til datahåndtering, udarbejdelse af indhold og personalisering, håndtering af kunderejsen, e-handel og annoncering. Derfor bliver Adobe Experience Manager, der muliggør håndtering af kunderejsen for virksomheder, fremover en del af Adobe Experience Cloud, der indeholder alle de digitale redskaber, virksomheder har brug for, når det gælder Customer Experience Management (CXM) til både B2B- og B2C-virksomheder i alle størrelser.

Med Adobe Experience Manager som en cloud service kan virksomheder for alvor sætte strøm til måden de skaber, håndterer og leverer kampagner, digitale assets og oplevelser på. I en tid hvor både forretningsmodeller og kundernes forventninger konstant ændres, er det afgørende for virksomheder at skabe enestående kundeoplevelser – hurtigere end nogensinde, siger Paul Robson, President of International hos Adobe.

Det kan være en stor udfordring at administrere udviklingen af store mængder indhold på tværs af mange forskellige teams på arbejdspladsen. Derudover skal marketingfolk i dag også sørge for, at indholdet er skræddersyet de forskellige kunder og touchpoints, så alle kunder er sikret en personlig kunderejse. Adobe Experience Manager er et redskab, der gør arbejdet lettere og integrerer skalérbar, sikker og agil content management (CMS) med digital asset management (DAM), digital signage management og customer communication (CCM)-applikationer. I modsætning til andre CMS, DAM og CCM-apps, tilbyder Adobe som den eneste en app med SaaS-lignende hastighed, som samtidig kan tilpasses den enkelte virksomheds behov.

Nem integration

Tøjvirksomheden Under Armour er blandt de første virksomheder, der har prøvet løsningen:

Da muligheden bød sig for at blive nogle af de første til at afprøve Adobe Experience Manager som cloud service, var vi slet ikke i tvivl om at takke ja på grund af programmets skalérbarhed. Integrationen af programmet var nem og bekvem. Vores digital asset manager kørte i forvejen via clouden, og tiden vi nu bruger på at uploade nye assets er reduceret betydeligt, siger Ben Snyder, IT Product Owner hos Under Armour.

Som cloud service tilbyder Adobe Experience Manager en række fordele:

Stor værdi på kort tid

Glem alt om at skulle skræddersy indholdet til forskellige website-oplevelser. Adobe Experience Manager som cloud-service leverer CMS- og DAM-miljøer i produktionskvalitet på få minutter. Fx kan nye website-oplevelser hurtigt lanceres og fungere som fundamentet for nye fremtidige kundeoplevelser.

Cloud agilitet

CIO’er behøver ikke længere bekymre sig om såkaldte downtimes ifm. opdateringer. Med Adobes Experience Cloud Service kan de trygt regne med et sikkert produktionsmiljø, der er konfigureret og konstant vedligeholdes, så den på alle tidspunkter lever op til Adobes standard sikkerheds- og kontrolprocedure.

Oplevelses-optimering

Kør højere ROI og tag beslutninger på baggrund af viden baseret på realtime data om kunden. Fx hvis en kundes tidligere køb tyder på, at vedkommende godt kan lide farven rød, og kunden samtidig har vist interesse for en e-mail med frakker, kan Adobe Sensei, Adobes AI- og maskinlæringsteknologi, kombinere disse indsigter og på den måde anbefale kunden røde frakker – og herigennem øge salget. Derudover giver Adobe Sensei virksomheder mulighed for automatisk at tagge billeder og videoer, så teams kan fokusere på det kreative arbejde – i stedet for de manuelle opgaver, der kan automatiseres.

Omnichannel-oplevelser

Skab og levér oplevelser på tværs af alle kanaler, enheder eller apps. Virksomheder kan nu fokusere på at skabe indhold, der ræsonnerer med bestemte målgrupper i stedet for at bruge tid på diverse dagligdagsopgaver. Fx kan Adobe Sensei udnyttes til at sikre, at alt indhold automatisk tilpasses forskellige kanaler. Derudover kan medarbejderteams arbejde samtidig på flere assets til flere kanaler på samme tid, så man dermed sparer mange timer på projektstyring og enhedsoptimering.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Se den omtalte annonce fra Nike efter FIFA Women’s World Cup