Advertisements

Mere end halvdelen af ​​al e-handel blev udført via mobil før og under julehandelen

Salesforce deler i dag deres Holiday Shopping Report 2019, der afslører tendenser, data og indsigt, som mærker og detailhandlere har brug for at forberede sig til shoppingfesten i 2020. Rapporten viser, at halvdelen af ​​al e-handel blev afsluttet inden den 3. december og at ti procent af alle digitale køb kom fra AI-drevne henstillinger.

Rapporten er baseret på data fra over hundrede millioner globale forbrugere og giver markedsførere den nødvendige indsigt for 2020.

I alt brugte forbrugere otte procent mere i løbet af shoppingturene i 2019 med en samlet indtægt på 723 milliarder dollars. Salget i løbet af Cyber​​Week brød nye rekorder, hvor den globale digitale omsætning steg med 15 procent, svarende til $ 143 milliarder. I Norden tegnede Cyber ​​Week sig for 40 procent af det samlede salg mellem 19. november og 26. december. Dette kan sammenlignes med det globale gennemsnit på 36 procent.

Detailhandlere, der investerede i click-and-collect, blev vinderen af ​​året før og i løbet af julen 2019, siger Lars Grønkjær, detailekspert hos Salesforce. I år skal e-detailhandlere finde nye måder at integrere den mobile oplevelse, som mobil bringer med den fysiske butik, for at skabe en bedre shoppingoplevelse.”Click-and-collect er et vindende koncept

E-handlere, der tilbyder deres kunder at handle online og derefter hente varen i en fysisk butik lykkedes bedre end deres konkurrenter i 2019. Disse forhandlere havde 56 procent flere aktive shoppere – der brugte søgefunktionen, føjede et produkt til kundekurven eller startede betaling – i løbet af de sidste fem dage før jul.

E-handlere øger deres indtægter ved hjælp af AI

AI-drevne produktanbefalinger førte til en stigning i antallet af ordrer med 10 procent og en stigning i omsætningen på fem procent under dette års store shoppingfestival.

Rapporten viser, at mobil stadig er den vigtigste enhed med hensyn til både trafik og antallet af køb. Blandt de nordiske forbrugere kom mere end halvdelen af ​​alle køb (52 procent) fra mobiltelefoner. På juledag stod mobil for så meget som 80 procent af trafikken og 65 procent af alle køb.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Instagram’s carousel-format er bedst til organiske interaktioner