Advertisements

Digitalisér eller gå under – effektiv it-integration er en forudsætning for fortsat overlevelse

Ny rapport viser, at 3 ud af 4 virksomheder kan forvente en negativ udvikling i salget, hvis de ikke gennemfører en digital transformation inden for de næste 12 måneder

Mulesoft, en del af Salesforce, der leverer den markedsledende platform Anypoint Platform™ til at bygge applikationsnetværk, udsender i dag deres 2020 Connectivity Benchmark Report, der præsenterer mulighederne for digital transformation, men også de vanskeligheder, som nutidens virksomheder oplever.

Rapporten viser, at digital transformation er et stadigt vigtigere strategisk spørgsmål for virksomhederne. Samtidig ser det ud til, at størstedelen (85 pct.) oplever betydelige forsinkelser i deres digitaliseringsprojekter – hvilket påvirker salg, time to market og kundeoplevelsen. Blandt andet forventer næsten 75 procent at se et fald i salget inden for 12 måneder, hvis du ikke når målet om vigtige digitaliseringsprojekter.

Manglen på integration mellem forskellige applikationer og systemer er en af ​​de vigtigste årsager til disse forsinkelser. Virksomheder har i gennemsnit 900 forskellige applikationer, men kun 28 procent af disse er integreret. Mangel på integration forhindrer, at man får et ensartet billede af kunderne, hvilket fører til forringede kundeoplevelser og forladte kundekurve.

”IT-ledere er nødt til at lede arbejdet med en digital transformation, og grundlaget for dette er effektive integrationer af både eksisterende og nye systemer. En effektiv API-strategi er derfor afgørende for at låse virksomhedens data og muliggøre vellykkede digitaliseringsprojekter,” siger Simon Parmett, administrerende direktør for Mulesoft.

IT-afdelingen skal være innovativ – hurtigere og med færre ressourcer

IT-afdelingen, der er ansvarlig for at muliggøre integrationer, bruger i dag cirka 70 procent af arbejdstiden på at betjene alle systemer. Det betyder, at kun 30 procent er tilbage til udvikling, innovation og integration. Derudover øges arbejdsbyrden på IT-systemerne. Alene i 2019 steg mængden af ​​data, der håndteres af systemerne, med hele 40 procent. Derfor er det at finde en brugbar løsning på deres integrationsproblem en vigtig nøgle til succes for vigtige digitaliseringsprojekter.

Virksomheder er nødt til at bruge API’er mere effektivt

Flere og flere virksomheder er begyndt at bruge API’er til at linke deres forskellige applikationer. Selvom 80 procent af virksomhederne er begyndt at implementere API’er, har de fleste ikke en strategi for, hvordan disse vil fungere på tværs af virksomhedens hele IT-struktur.

  •  Så mange som 54% af virksomhederne implementerer API’er på projektbasis, hvilket fører til flere siloer og gør det vanskeligt at genbruge API’er på enheder.
  • Ud over it-afdelingen er der tre vigtige roller, der også har store integrationsbehov: Forretningsanalytikere, dataforskere og kundeservicepersonale. At være i stand til at bruge og genbruge API’er øger effektiviteten og reducerer udviklingsomkostningerne også for disse brugere.
  • Så mange som 80 procent af virksomhederne mangler en effektiv strategi til deling af API’er mellem forskellige enheder, og mindre end halvdelen (42 procent) af de implementerede API’er kan genbruges.
  • For virksomheder, der bruger API’er effektivt, er der enorme fordele med både øget produktivitet (54 procent) og øget innovation (47 procent).

At API’er er direkte forretningskritiske afsløres af det faktum, at 31 procent af virksomhedernes omsætning kommer via API’er eller API-relaterede implementeringer. Det er derfor vigtigt for virksomheder med en digital forretning at øge både brug og effektivitet.

Vil du vide mere? Download den fulde rapport her.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Facebook begynder at sælge tv-abonnementer