Advertisements

Erfaringer, AI og nye professionelle roller venter i 2020

I 2020 vil flere og flere mennesker arbejde med at forenkle teknologiløsninger for at få et bedre helhedsbillede af deres kunder. AI og nye professionelle roller spiller en stor rolle i denne proces, forklarer Patrick Stokes, EVP, Platform hos Salesforce.

Med kunden i fokus er det vigtigt at afbalancere ny teknologi med kompetenceudvikling og gennemsigtighed for at opnå et vellykket 2020. Her er et resume af, hvorfor vi synes, at disse parametre er så vigtige.

Teknologi forbedrer kundeoplevelsen

Når virksomheder konkurrerer om at tilbyde de bedste kundeoplevelser, handler det ikke kun om de produkter og tjenester, de tilbyder. Et komplet billede af kunderne er nødvendigt for at få succes.

I dag får færre end halvdelen af ​​alle marketingfolk et samlet billede af deres kunders adfærd online. Efterhånden som antallet af datakilder stiger, er der behov for større investeringer og innovation for at løse problemerne. Derfor vil 2020 være året, hvor vi endelig forenkler teknologipuljen i forhold til markedsføring.

I 2020 vil vi se et større fokus på hele økosystemet, hvilket gør det muligt for virksomheder problemfrit at inkludere nye produkter og tjenester i de oplevelser, de tilbyder deres kunder. Det bliver vigtigt at eje hele kundeoplevelsen, hvilket kræver, at din egen virksomheds leverandører er inkluderet i dets digitale økosystem. Et eksempel er at bruge blockchains til at kontrollere varens oprindelse. Dette øger kundernes tillid.

AI forenkler

I 2020 vil markedspladser tilbyde smartere løsninger og blive lettere at bruge ved hjælp af AI. Det faktum, at teknologipartnere samarbejder om at tilbyde integrerede løsninger, fremskynder denne udvikling. Nøglen til dette er at give adgang til data via API’er.

Gennembrud i naturlig sprogstyring vil gøre det lettere at håndtere dokumenter og information takket være effektive resumeer. Maskinsammendrag af tekst vil grundlæggende ændre informationsstyring.

2020 vil også være året, hvor teknologiselskaber udvikler praksis for at håndtere etiske spørgsmål i AI-løsninger. Dette bidrager til, at AI-løsninger bliver lige så almindelige arbejdsredskaber som bærbare computere.

Virksomheder, der investerer i deres medarbejdere, lykkes bedst

2020 vil være et år, hvor ny teknologi hurtigt kræver nye færdigheder. Et firma, der omfavner denne tendens, bygger et solidt fundament i de kommende år.

De virksomheder, der fokuserer på at coache deres medarbejdere i overensstemmelse med, hvordan markederne ændrer sig, lykkes bedst. For at gøre dette på en bred front kræves brugen af ​​AI-løsninger, ikke mindst i salg, der er et område med stor personaleomsætning. Det er dog ikke muligt at snyde ved at coache medarbejdere til fordel for bare at arbejde mere direkte med at nå salgsmål.

I 2020 bliver det stadig vigtigere at lytte til alle ansatte, hvilket giver større gennemsigtighed og større muligheder for medarbejderne til at blive involveret i virksomhedens udvikling. Selvom det er vigtigt at indføre og introducere ny teknologi i virksomheden, er det lige så vigtigt at arbejde med kompetenceudvikling og tillid til medarbejderne for et vellykket nyt år.

Advertisements
På dagensanalyse.dk leverer vi nyheder, indlæg og relevante artiklerfor alle, der arbejder med digitale medier, digital markedsføring og tech. Vi skriver om trends og nyheder og deler gerne tips og idéer. Vores læsere har adgang til interviews med interessante og relevante personer, og vi leverer opdateringer fra konferencer omkring i verden gennem billeder, video og reportager.
RELATEREDE NYHEDER
Tech-giganter dominerer YouGovs globale image-ranking